زبان چرب زبان
موفقیت

کلیدهای موفقیت در کسب و کار: استراتژی‌ها، ارتباطات و نوآوری

راه های موفقیت در کسب و کار

اشتباه مهمی که ممکن است شما هم آن را در این قسمت مرتکب شوید، این است که شاید فکر کنید عواملی که در ادامه می‌خواهم برای شما نام ببرم، فقط برای پیشرفت در کار هستند و نمی‌شود برای به بهبود زندگی از آن ها استفاده کرد و یا برعکس. به شما توصیه می‌کنم به هیچ وجه این فکر را نکنید، چون عوامل موفقیت اصولاً مشترک هستند.

پس اگر نکات زیر را رعایت کنید، حتماً در زندگی هم به موفقیت خواهید رسید، اما شاید در کار، تأثیر بیشتری برایتان داشته باشند. راستی می‌توانید مقاله موفقیت در کار را هم مطالعه کنید چون خیلی کامل تر و دقیق تر به این موضوع پرداخته است.

1. در مسیر استعدادتان قدم بردارید

همیشه افرادی که به دنبال استعدادشان می‌روند موفق تر هستند. می‌دانید چرا؟ قبل از پاسخ، به این سوال هم دقت کنید: دقت کردید چرا بیشتر افراد الآن از شغل خودشان راضی نیستند؟ جواب هر دو ساده این است، چون به دنبال استعداد خود نرفتند!

اصلاً استعداد یعنی میزان پیشرفت هر فرد نسبت به زمان و کیفیت آن. خب وقتی کاری داشته باشیم که در زمان کم و با کیفیت بالا آن را انجام دهیم، مسلماً پیشرفت بسیار زیادی در آن هم خواهیم کرد. به همین دلیل است که اکثر افراد موفق می‌گویند مطابق با استعدادهایتان پیش بروید.

تیم متخصص گام برتر بعد از مدت ها بررسی میان تمام تست ها و شیوه های استعدادیابی نوین جهان، کامل ترین و جامع ترین بسته استعدادیابی موجود را تهیه کرده و به افراد به راحت ترین شکل ممکن امکان استعدادیابی آن ها را می دهد. پیشنهاد می کنم حتماً سری به این پکیج جامع استعدادیابی تخصصی و کشف علایق بزنید و بین کشف استعدادها و پله های ترقی با زندگی عادی یکی را انتخاب کنید.

2. به سراغ کارهایی بروید که به آنها علاقه دارید

دومین عامل اصلی رسیدن به موفقیت در کار، رفتن به دنبال علاقه است. فکر نمی‌کنم این بخش نیاز به توضیح خاصی داشته باشد چون کاملاً طبیعی است که وقتی به دنبال علاقه خود برویم، شور و شوق بیشتری هم برای انجام آن کار و رسیدن به هدف مورد نظرمان داشته باشیم. پس کارتان را با توجه به علایق خود تنظیم کنید.

3. از شکست خوردن استقبال کنید!

احتمالاً شما هم شنیدید که می‌گویند از شکست های خود درس بگیرید، برای کارهای بعدی خود از تجربیات شکست های قبلی استفاده کنید و جملاتی از این قبیل. بله این جملات کاملاً درست هستند. به این جمله توماس ادیسون با دقت توجه کنید:

من شکست نخوردم، فقط 1000 روش پیدا کردم که به هدف مورد نظر من نمی‌رسیدند.

دیدگاه تمامی افراد موفق هم بلا استثنا مانند توماس ادیسون است. تا زمانی که به شکست به دید یک اتفاق بد نگاه کنید، مسلماً نمی‌توانید به نتایج خوبی برسید. اصلاً اگر قرار بود راه رسیدن به موفقیت آنقدر راحت باشد که در آن شکستی نخوریم که همه به موفقیت می‌رسیدند و دیگر اسمش موفقیت نبود! در حقیقت موفقیت آسان نیست و اگر رسیدن به اهدافتان را می‌خواهید، به شکست های خود به دید عامل موفقیت نگاه کنید، نه سدی برای آن…

4. نقش مشاور را دست کم نگیرید

مشاورین کسب و کار همیشه بهترین راه ها را برای پیشرفت و موفقیت در کار پیشنهاد می‌دهند. هیچ وقت از مشاور دوری نکنید و فکر نکنید که مشاوره فقط برای افراد شکست خوردست. اتفاقاً افرادی که می‌خواهند به پیروز های بزرگ برسند بیشتر به مشاوره نیاز دارند. چون راه کارهای یک مشاور خبره، یک کسب و کار را بیشتر از همیشه به موفقیت نزدیک خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *