زبان چرب زبان
سبک زندگی

معرفی ویزای کاری آمریکا

آمریکا از جمله کشورهای پیشرفته دنیاست که امکانات رفاهی مختلفی برای شهروندان خود دارد. امنیت، امکانات بهداشتی، ضمانت شغلی و بسیاری از ویژگی‌های دیگر این کشور، سبب شده است که سالانه تعداد زیادی از افراد به فکر مهاجرت به آن باشند. علاوه‌بر هدف‌های تحصیلی و تفریحی، شغل از دیگر فاکتورهای مهم برای مهاجرت به این کشور است.

 

آمریکا از جمله کشورهای پیشرفته دنیاست که امکانات رفاهی مختلفی برای شهروندان خود دارد. امنیت، امکانات بهداشتی، ضمانت شغلی و بسیاری از ویژگی‌های دیگر این کشور، سبب شده است که سالانه تعداد زیادی از افراد به فکر مهاجرت به آن باشند. علاوه‌بر هدف‌های تحصیلی و تفریحی، شغل از دیگر فاکتورهای مهم برای مهاجرت به این کشور است. افراد معمولا به فکر کسب ویزای کاری آمریکا هستند؛ زیرا به خوبی می‌دانند که این ویزا می‌تواند حقوق و مزایای خوبی برای آن‌ها به دنبال داشته باشد. این ویزا انواع مختلفی دارد و برای هر فرد باتوجه به نوع تخصص او صادر می‌شود. همچنین مدت اعتبار آن‌ها نیز یکسان نیست و به کارایی افراد در زمینه‌های مختلفی بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از این ویزا و انواع آن، لطفا با ما همراه باشید.

ویزای کاری کشور آمریکا چیست؟

این ویزا یکی از متداول‌ترین و پرطرفدارترین روش‌ها برای مهاجرت به آمریکاست. متقاضیان از این طریق می‌توانند برای اقامت دائم یا موقت در این کشور اقدام کنند. با داشتن این ویزا می‌توان وارد بازار کار آمریکا شد و آینده‌ کاری خود را تضمین کرد. نکته‌ مهم این است که ویزاهای کاری در آمریکا بسیار متنوع و گسترده هستند. افراد باید با کسب اطلاع دقیق از شرایط کاری کشور مقصد و همچنین استعداد و تخصص خود، برای دریافت یکی از آن‌ها اقدام کنند. ویزای کاری آمریکا برای هر فرد ممکن است متفاوت از فرد دیگر باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای گرفتن یک تصمیم درست و منطقی به سراغ افراد خبره و باتجربه همچون کارشناسان کمپانی بین‌المللی کارت سبز بروید و از آن‌ها کمک بخواهید. مشورت با این کارشناسان قطعا به شما کمک می‌کند بهترین تصمیم را اتخاذ کرده و به هدف خود برسید. برای آنکه با بازار کار آمریکا آشنا شوید، در ادامه انواع ویزای کاری را برای شما شرح خواهیم داد.

انواع ویزای کاری در آمریکا

هر فرد باتوجه به تخصصی که دارد، می‌تواند برای یکی از انواع ویزاهای کاری کشور آمریکا اقدام کند. در حقیقت قوانین این کشور در زمینه شغل به گونه‌ای هستند که تخصص‌های مختلف را از یکدیگر جدا کرده‌اند. به‌طور کلی انواع این ویزاها به شرح زیر هستند.

ویزای کاری آمریکا نوع H

این ویزا خود دارای زیر مجموعه‌های مختلفی است. H-1B برای افرادی است که در یک زمینه‌ حرفه‌ای یا دانشگاهی تخصص دارند و سقف آن سه سال است. H-2A یک نوع ویزای فصلی است و تنها در ماه‌های خاصی از سال صادر می‌شود. همچنین حوزه‌ تخصصی آن معمولا کشاورزی است. H-2B نیز فصلی است؛ اما تنها برای کشاورزی نیست و دولت در صورت نیاز، آن را صادر می‌کند. H-3 نیز نوع دیگری از این ویزاست و برای افرادی صادر می‌شود که به دنبال مهارت‌های آموزشی به‌جز پزشکی باشند.

ویزای کار نوع I

این نوع از ویزای کاری برای افرادی است که در زمینه‌ فیلمبرداری، خبرنگاری، تدوینگری و … فعالیت دارند. فعالیت آن‌ها باید برای یک ارگان خاص باشد و ویزای صادره برای آن‌ها محدودیت زمانی ندارد.

ویزای کاری آمریکا نوع L

صدور این ویزا برای افرادی است که قبلا در یک شرکت کار می‌کردند. L-1A برای سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی صادر می‌شود.

ویزای کاری نوع O

این ویزا برای فردی صادر می‌شود که یک توانایی خاص و فوق‌العاده داشته باشد. علاوه‌بر خود فرد، سایر اعضای خانواده او نیز می‌توانند از این طریق ویزای کار دریافت کنند.

ویزای کار نوع P

ویزای نوع P انواع مختلفی دارد که هر کدام برای افراد خاصی صادر می‌شود. نوع P-1 برای افرادی است که در رشته‌های مختلف ورزشی در آمریکا شرکت کرده یا قصد دارند به عضویت یک تیم خاص در این کشور درآیند. نوع P-2 مختص اشخاصی است که فعالیت تجاری آن‌ها بین سازمانی در آمریکا و سازمانی در کشور دیگر در گردش باشد. نوع P-3 برای افرادی است که اهداف هنری، تئاتر و سینما را در این کشور دنبال می‌کنند.

ویزای کاری آمریکا نوع R

این مدل برای افرادی است که عضو یک مذهب و فرقه خاص هستند و به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم برای یک مرکز غیرانتفاعی مربوط به آن فرقه کار می‌کنند.

ویزای کار نوع TN NAFTA

این ویزای کاری برای شهروندان کانادا و مکزیک صادر می‌شود تا فعالیت تجاری خود را در سطح حرفه‌ای و طبق توافق نامه تجارت آزاد در آمریکای شمالی انجام دهند.

ویزای کار EB1

این ویزا برای افرادی است که توانایی ویژه‌ای دارند؛ افرادی مانند بازرگان‌ها، دانشمندان، هنرمندان، ورزشکاران و … . برای دریافت آن احتیاجی به گواهی کار وجود ندارد، فقط فرد باید فرم تاییدشده‌ ویزای کارت سبز را داشته باشد.

ویزای کار EB2

افرادی که دارای مدرک پیشرفته یا معادل خارجی آن باشند یا دارای حداقل 10 سال تجربه در یک حرفه خاص باشند، می‌توانند این ویزا را دریافت کنند.

ویزای کاری آمریکا EB3

مختص افرادی است که دارای مدرک لیسانس یا معادل خارجی آن هستند و به‌عنوان کارگر ماهر یا غیر ماهر از یک کارفرمای آمریکایی پیشنهاد کار دارند.

ویزای کاری EB4

این ویزا برای افراد خاصی صادر می‌شود. افرادی همچون کارگران مذهبی، کارمندان بازنشسته سازمان‌های بین‌المللی، افراد زیر سن قانونی و غیر شهروند که در دادگاه‌های آمریکا فعالیت دارند و همچنین کارمندان پست‌های خدماتی در خارج از آمریکا.

ویزای کاری EB5

برای افرادی است که شرکتی با حداقل 10 کارمند تاسیس کرده‌اند و سرمایه آن حداقل 900 هزار دلار است.

ویزای کاری F

مختص دانشجویانی است که در حال تحصیل هستند.

ویزای کاری M

برای دانشجویانی است که در موسسات حرفه‌ای و غیر دانشگاهی مشغول هستند.

ویزای کاری B-1

این نوع ویزا برای افرادی صادر می‌شود که تجارت کوتاه‌مدت در این کشور دارند.

ویزای کاری آمریکا J

این ویزا جهت تبادل فرهنگی نیرو در بخش‌های مختلف آموزشی، تحقیقاتی و تدریس صادر می‌شود.

ویزلی کاری Q

این مدل نیز برای تبادل فرهنگی بین سایر کشورها با آمریکا صادر می‌شود.

ویزای کاری کشور آمریکا و انواع آن

آمریکا از جمله کشورهای پیشرفته در زمینه‌های مختلف است. این پیشرفت سبب شده است افراد زیادی به فکر مهاجرت به آن باشند. از مهم‌ترین دلایل مهاجرت می‌توان به اهداف کاری اشاره کرد. ویزای کاری آمریکا مجوزی است که فرد با داشتن آن می‌تواند به‌صورت دائم یا موقت، در این کشور کار کند. این ویزا انواع مختلفی دارد و هر کس باتوجه به تخصص خود، باید برای یک مدل از آن درخواست دهد. برای موفقیت در این مسیر، بهتر است از افراد خبره و مجرب همچون کارشناسان کمپانی بین‌المللی کارت سبز کمک گرفت.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *