زبان چرب زبان
تغذیه

رژیم لاغری 8 کیلو در یک ماه

رژیم لاغری 8 کیلو در یک ماه، یکی از پرطرفدارترین رژیم‌های لاغری است که اگر به‌صورت اصولی انجام شود، می‌تواند به شما کمک کند تا در یک ماه 8 کیلو وزن کم کنید.

 

رژیم لاغری 8 کیلو در یک ماه، یکی از پرطرفدارترین رژیم‌های لاغری است که اگر به‌صورت اصولی انجام شود، می‌تواند به شما کمک کند تا در یک ماه 8 کیلو وزن کم کنید. برای این هدف باید تغذیه سالم و متعادل، تحرک کافی و رعایت نکات دیگر را در نظر داشته باشید. علاوه‌براین، باید هدف خودتان را منطبق با سبک زندگی و شرایط بدنی خود تعیین کنید. رعایت رژیم اصولی می‌تواند به شما کمک کند که در سالم‌ترین حالت ممکن به وزن مورد نظر خود دست پیدا کنید. لازم به ذکر است رژیم لاغری 8 کیلو در یک ماه شما را به تناسب اندام و وزن ایده آل خود در صورتی می رساند، که ریز نکات را رعایت کنید و از مصرف غذا های چرب، قند بالا و پر کربوهیدرات پرهیز کنید.همینطور به یاد داشته باشید که شما می توانید از رژیم های مختلف در این رژیم لاغری 8کیلو استفاه کنید. البته لازم به ذکر است که نباید بیشتر از ۱ ماه از این رژیم ها استفاده کنید. در ادامه تعدادی رژیم لاغری 8 کیلو در یک ماه را معرفی می‌کنیم تا هرکدام که مطابق با سبک زندگی شما بود را انتخاب کنید.

 

رژیم لاغری 8 کیلو در یک ماه با مصرف پرتقال

برنامه غذایی لاغری با مصرف پرتقال به همراه مواد غذایی سالم و کم کالری، می‌تواند منجر به از دست دادن 8 کیلو وزن در یک ماه شود. این برنامه شامل پرتقال حاوی ویتامین C، آنتی اکسیدان، فیبر و مواد معدنی است. این میوه می‌تواند به سلامت بدن، کنترل قند خون، کاهش کلسترول و لاغری کمک کند. این برنامه ممکن است به‌طور میانگین منجر به از دست دادن 2 تا 3 کیلوگرم وزن در هفته شود.

رژیم لاغری ۵ لقمه

یکی از روش‌های کاهش وزن سریع در یک ماه، رژیم لاغری پنج لقمه در روز بوده که به شدت جالب توجه مردم شده است. این رژیم، رژیمی است که در سال ۲۰۰۷ توسط دکتر آلوین لوئیس معرفی شد. طرز کار این رژیم این است که صبحانه را حذف کنید و در وعده‌های ناهار و شام تنها پنج لقمه غذا مصرف کنید.

در این رژیم، مصرف هر نوع غذا مجاز است، فقط باید هر بار تنها پنج لقمه غذا خورده شود. هدف اصلی این رژیم، کاهش کالری‌های مصرفی و افزایش نرخ متابولیسم بدن است؛ اما این رژیم به‌عنوان یک روش لاغری پرریسک شناخته می‌شود. به‌دلیل این‌که کالری‌های مصرفی در این رژیم خیلی پایین است و این می‌تواند منجر به کمبود مواد مغذی، ضعف بدن، سرگیجه، خستگی، سردرد و … شود.

با کاهش کالری، بدن به حالت گرسنگی می‌رود و تلاش می‌کند چربی‌های خود را نگه دارد؛ بنابراین، پس از پایان دوره این رژیم لاغری 8 کیلو در یک ماه، بدن تلاش خواهد کرد که چربی‌هایی که از دست داده است را جبران کند و به این ترتیب ممکن است دوباره به وزن اولیه برگردد. به‌همین خاطر در طراحی رژیم غذایی خود، بهتر است که به تنوع مواد غذایی و تعادل میان مصرف کالری و ورزش توجه کنید تا به شکل سالم و پایدار وزن خود را کاهش دهید.

برای اطلاعات بیشتر و کامل تر در خصوص انواع رژیم های لاغری 8 کیلو در یک ماه میتوانید به اینجا https://mahsaonlin.com/site/article-view?id=138  مراجعه کنید.

 

دوبرو یا Dubrow Diet

روش غذایی Dubrow Diet یک روش کاهش وزن با تنظیم کربوهیدرات است که از روش روزه‌گیری متناوب یا محدود کردن مصرف غذا در بازه‌های زمانی مشخص برای ارتقای لاغری و بهبود سلامت استفاده می‌کند. این روش توسط یک جراح پلاستیک و یک ستاره تلویزیون ابداع شده و ادعا می‌شود که می‌تواند ظاهر و عملکرد سلولی را بهبود بخشد؛ اما برخی متخصصان تغذیه معتقدند که این رژیم لاغری 8 کیلو در یک ماه نمی‌تواند پایدار باشد؛ زیرا ممکن است کالری را بسیار محدود کند. این روش شامل مصرف غذاهای کامل از منابع مختلف است. این رژیم به سه فاز مختلف تقسیم می‌شود که هرکدام دارای برنامه غذایی متمایزی هستند.

فاز ابتدایی با نام آغاز جادویی شروع می‌شود و شامل روزه‌گیری برای ۱۶ ساعت و تنظیم مصرف غذا به مدت ۸ ساعت در طول روز در فاز بازسازی بدن است. این نوع روزه‌‌گیری متناوب به‌عنوان روش ۱۶/۸ شناخته می‌شود. این فاز باید در طول ۲ تا ۵ روز ابتدایی برنامه پیگیری شود. فاز دوم به نام پاییز فراموش‌ نشدنی، باید به مدت مشخصی تا رسیدن به وزن مورد نظر، ادامه یابد. مانند فاز اول، شامل دوره‌های روزه‌‌گیری به مدت ۱۲ تا ۱۶ ساعت می‌شود که سرعت رسیدن به هدف مورد نظر شما را تعیین می‌کند. در این فاز باید پروتئین بدون چربی، چربی‌های سالم، سبزیجات، آب و چای مصرف کنید. فاز سوم که با نام روزه‌‌گیری عادی شناخته می‌شود، بعد از رسیدن به وزن مطلوب باید دائمی شود. در این فاز، روزه‌گیری برای ۱۲ ساعت ادامه می‌یابد.

Carb cycling

منظور از Carb Cycling یک رژیم لاغری 8 کیلویی منطبق با اصول تغذیه است که در آن میزان مصرف کربوهیدرات را در روزهای متوالی متفاوت تنظیم می‌کنید. Carb Cycling به افراد در تنظیم و کنترل وزن، افزایش عملکرد ورزشی یا پیروزی در برابر مشکلات لاغری کمک می‌کند. اغلب افراد در این رژیم مصرف کربوهیدرات خود را روزانه محدود می‌کنند.

به‌طور خلاصه، Carb Cycling یک راه برای انجام یک رژیم لاغری و کاهش وزن در یک ماه با حدود 8 کیلوگرم است و اصلی‌ترین هدف آن محدود کردن مصرف کربوهیدرات است. این روش در روزهای کم فعالیت، به کاهش مصرف کربوهیدرات کمک می‌کند. می‌توانید مقدار کربوهیدرات مصرفی خود را براساس اهداف و نیازهای بدن خود، مانند میزان فعالیت و ترکیب بدنی، تنظیم کنید. برخی در مراحل مختلف رژیم، مصرف کربوهیدرات خود را تغییر می‌دهند و ممکن است در مرحله بافت عضله یا در دوره‌های بعدی کربوهیدرات را افزایش دهند.

یکی از تکنیک‌های این رژیم غذایی 8 کیلو در یک ماه روزهای تمرین و استراحت است. این یک روش معمول بوده که در روزهای تمرین، مصرف کربوهیدرات را بالا ببرید و در روزهای استراحت، آن را کاهش دهید. یک روش دیگر این است که برای بازسازی بدن، یک یا چند روز را با مصرف بالای کربوهیدرات به‌عنوان بازسازی اختصاص دهید.

وایلد یا wild diet

Wild Diet یک رژیم لاغری فوق‌العاده جذاب برای کسانی است که می‌خواهند از غذاهای فراوری‌شده دور شده و به یک روش تغذیه سنتی‌تر روی بیاورند. این رژیم بر پایه غذاهای کامل مثل پروتئین، چربی‌های سالم و سبزیجات تأکید دارد. این رژیم لاغری 8 کیلویی توسط Abel James طراحی شده که یک کارآفرین و قهرمان سلامت ‌پیشه است. James یک وب‌سایت به Wild Diet اختصاص داده است که دستورالعمل‌ها و تمرینات رژیم کم کربوهیدرات خود را برای علاقه‌‌مندان به اشتراک گذاشته است. اصول این رژیم خیلی ساده‌ است؛ به این صورت که خوراکی‌های فراوری‌شده، غلات و شکر را از لیست غذاهای خود برای رژیم لاغری 8 کیلو در یک ماه حذف کنید.

وقتی رژیم Wild Diet را دنبال می‌کنید، مصرف غذاهای فراوری‌شده، غلات و شکر را محدود کنید و به غذاهای کامل اولویت دهید. این رژیم بر غذاهای کامل و طبیعی تأکید دارد. انتخاب محصولات کشاورزی ارگانیک، گوشت بدون چربی و ماهی در این رژیم مجاز است. همچنین در این رژیم، مواد غذایی حاوی کربوهیدرات هستند؛ بنابراین باید میوه و سبزیجات کمتری بخورید. مصرف پروتئین‌های باکیفیت مثل تخم‌مرغ، گوشت، ماهی و چربی‌های سالم مثل روغن زیتون، مغز و دانه‌ها باید منبع اصلی انرژی شما در این رژیم غذایی باشند.

Wild Plate

Wild Plate یک رژیم غذایی 8 کیلو در یک ماه است که باعث افزایش قدرت بدن برای سوزاندن چربی با استفاده از انرژی حاصل از چربی‌ها به‌جای شکر می‌شود. برنامه غذایی این رژیم باید حاوی سبزیجات و گروه‌های دیگر غذایی باشد. برای هر گروه غذایی، راهنمایی‌های خاصی وجود دارد. به‌عنوان مثال، برای سبزیجات، باید از سبزیجات سبز و برگدار استفاده شود. بهتر است محصولات کشاورزی ارگانیک انتخاب شوند و برای پروتئین‌ها، منابع مختلفی ازجمله گوشت، مرغ و تخم‌مرغ باید جزو وعده‌های غذایی باشند. همچنین، چربی‌های مغذی مانند روغن نارگیل، زیتون و آووکادو، همچنین گوشت‌های چرب و آجیل بدون نمک باید به وعده‌های غذایی شما اضافه شوند.

 

1200 Calories a Day

رژیم لاغری با مصرف 1200 کالری در روز، یک روش غذایی کم کالری است که برای افراد بزرگسال ممکن است غیرکافی باشد و منجر به کاهش متابولیسم شود. افرادی که این رژیم را رعایت می‌کنند، باید از غذاهای غنی تغذیه کنند تا گرسنگی را کاهش داده و از کمبود تغذیه جلوگیری کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند برخی از مواد غذایی مورد علاقه خود را مصرف کنند؛ اما نباید کاملا از هر غذایی خودداری کنند.

مقدار مناسب کالری برای زنان بزرگسال در حدود 1800 تا 2400 کالری در روز و برای مردان در حدود 2000 تا 3200 کالری در روز توصیه می‌شود. از مزایای مصرف 1200 کالری در روز می‌توان به کاهش وزن اشاره کرد؛ زیرا مصرف کمتر از نیاز روزانه می‌تواند منجر به کاهش وزن شما شود. به‌طور کلی، برای از دست دادن یک کیلوگرم در هفته، باید مصرف کالری روزانه خود را به اندازه 500 کالری کاهش دهید.

این کاهش ممکن است بهبود سلامت قلب شما را تسهیل کند؛ زیرا می‌تواند به کاهش مصرف چربی‌های ناسالم، نمک و شکر کمک کند که همگی می‌توانند عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی باشند. همچنین، مصرف 1200 کالری در روز می‌تواند به پیشگیری از دیابت کمک کند؛ زیرا می‌تواند با کنترل قند خون، احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد؛ اما باید توجه داشت که خوردن 1200 کالری در روز نیز ممکن است عوارض جانبی نظیر سرگیجه، خستگی، سردرد و ضعف عضلانی داشته باشد.

برای پیروی از این رژیم و دستیابی به 8 کیلو وزن کاهش وزن در یک ماه، می‌توانید غذاهای پر از پروتئین را به رژیم خود اضافه کنید. برای بهبود رژیم غذایی خود می‌توانید به‌جای سه وعده غذایی بزرگ، پنج یا شش وعده غذایی کوچک‌تر مصرف کنید. همچنین افزایش مصرف سبزیجات و میوه‌ها که حاوی فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آب هستند، به شما کمک می‌کند تا سیری بیشتری حس کنید و نیازهای تغذیه‌ای خود را برطرف کنید.

خوردن شهودی یا intuitive eating

رویکرد خوردن شهودی یک روش غیر رژیمی برای مصرف غذاست که به افراد کمک می‌کند تا وزن خود را کاهش داده یا شیوه خوردن خود را تغییر دهند و به سلامتی دست پیدا کنند. این روش توسط دو تغذیه‌‌شناس به نام‌های اولین تریبول و الیس رش در کتاب خود با عنوان خوردن شهودی معرفی شده است. این روش بر ارتباط بین ذهن و بدن تأکید دارد و افراد را تشویق می‌کند که به احساس گرسنگی خود توجه کنند و نیازهای روانشناختی و زیست ‌شناسی خود را بدون نیاز به شمارش کالری یا محدود کردن نوع غذا برآورده کنند.

این روش به شما اجازه می‌دهد تا به‌طور آگاهانه تصمیم بگیرید که چه چیزی، چقدر و در چه زمانی مصرف کنید؛ بنابراین، اساس خوردن شهودی شامل احترام به بدن، اعتماد به حس‌های بدن و با لذت غذا خوردن است. در این رژیم، ایده‌ای که می‌گوید غذا دشمن شماست را رها کنید؛ زیرا محدود کردن بعضی از غذاها فقط باعث می‌شود که احساس محرومیت کنید و منجر به خوردن بیش‌ازحد خواهد شد.

خوردن با تفکر یا Mindful eating

تغذیه‌ آگاهانه در این رژیم لاغری 8 کیلو در یک ماه باعث کمک به شناخت بهتر از غذا می‌شود. به‌جای خوردن بدون تفکر، از حواس پنج‌گانه و احساسات خود برای تجربه‌ کامل‌تری از لذت خوردن غذا استفاده کنید. این روش می‌تواند تجربه‌ خوردن غذا را بهبود بخشد و لذت آن را افزایش دهد. مصرف غذا با آگاهی شما را تشویق می‌کند تا انتخاب‌هایی که برای بدنتان مناسب هستند را انجام دهید.

توجه به غذاهایی که انتخاب می‌کنید، سیگنال‌های فیزیکی داخلی و خارجی و واکنش‌های شما به این سیگنال‌ها باعث می‌شود از افراط در مصرف غذا پرهیز کنید. هدف این رژیم ایجاد یک تجربه لذت‌بخش از وعده غذایی و درک محیط خوردن است. یک الگوی مصرف غذا در این رژیم وجود دارد و شامل چهار جنبه مختلف است که می‌گوید چه چیزی بخوریم؟ چرا بخوریم؟ چقدر بخوریم؟ و چگونه بخوریم؟

 

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی معروف‌ترین رژیم‌های لاغری ۸ کیلو در ماه پرداختیم. آشنایی با رژیم لاغری 8 کیلو در یک ماه، مانند یافتن راهنمایی خوب در یک سفر معجزه‌آساست. هرگام کوچکی که برمی‌دارید، شما را به سوی هدف مورد نظرتان نزدیک‌تر می‌کند. با تعهد، همت و انگیزه می‌توانید به وزن ایده‌آل خود دست یابید. به خود اعتماد کنید و در این مسیر به یاد داشته باشید که آنچه مهم است، پیگیری و ایستادگی شماست.

جشنواره مهسا آنلاین هفته چهارم هر ماه شروع میشه و تا اخر ماه به مدت یک هفته ادامه دارد و توی این تایم تمامی پکیج ها نظیر تغذیه، فیتنس، سی ای پی، چربی سوزی ریتمیک و … تا 70 درصد تخفیف دارند برای اطلاع بیشتر و دقیقتر از نحوه صحیح ثبت نام در پکیج ها میتوانید به شماره پشتیبانی مهسا آنلاین به شماره 02191559045 یا به آدرس ایمیلmahsaonlin@gmail.com  میتوانید پیام دهید.

برای اطلاعات بیشتر و کامل تر درباره انواع رژیم های لاغری 8 کیلویی در یک ماه میتوانید به وبسایت مهسا آنلاین(mahsaonline.com) مراجعه کنید.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *