زبان چرب زبان
سبک زندگی

راهکارهای پنج سبک زندگی برای افزایش طول عمر

1. غذاهای گیاهی سالم فراوان بخورید

مصرف طیف گسترده ای از غذاهای گیاهی، مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل، دانه ها، غلات کامل و لوبیا ممکن است خطر بیماری را کاهش دهد و طول عمر را افزایش دهد.

به عنوان مثال، بسیاری از مطالعات رژیم غذایی غنی از گیاه را با خطر کمتر مرگ زودرس و همچنین کاهش خطر سرطان، سندرم متابولیک، بیماری قلبی، افسردگی و زوال مغز مرتبط می‌دانند.

این اثرات به مواد مغذی و آنتی اکسیدان های غذاهای گیاهی نسبت داده می شود که شامل پلی فنول ها، کاروتنوئیدها، فولات و ویتامین C می شود .

بر این اساس، چندین مطالعه، رژیم‌های گیاه‌خواری و وگان را که به طور طبیعی در غذاهای گیاهی بیشتر است، با خطر مرگ زودرس 12 تا 15 درصد کمتر مرتبط می‌کند .

همین مطالعات همچنین خطر مرگ ناشی از سرطان یا بیماری های قلبی، کلیوی یا هورمونی را 29 تا 52 درصد کمتر گزارش می کنند .

علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان می‌دهند که خطر مرگ زودرس و برخی بیماری‌ها با مصرف بیشتر گوشت افزایش می‌یابد .

با این حال، مطالعات دیگر یا وجود ندارد یا پیوندهای بسیار ضعیف‌تری را گزارش می‌کنند – به نظر می‌رسد که اثرات منفی به طور خاص به گوشت فرآوری‌شده مرتبط است.

گیاهخواران و وگان ها نیز معمولاً نسبت به گوشت خواران مراقب سلامتی بیشتری هستند، که حداقل می تواند تا حدودی این یافته ها را توضیح دهد.

به طور کلی، خوردن مقدار زیادی غذاهای گیاهی احتمالاً برای سلامتی و طول عمر مفید است.

2. سیگار نکشید

سیگار کشیدن به شدت با بیماری و مرگ زودهنگام مرتبط است .

به طور کلی، افرادی که سیگار می کشند ممکن است تا 10 سال از عمر خود را از دست بدهند و 3 برابر بیشتر از افرادی که هرگز سیگاری برنمی دارند، در معرض مرگ زودرس هستند .

به خاطر داشته باشید که برای ترک هیچ وقت دیر نیست.

یک مطالعه گزارش می دهد که افرادی که سیگار را تا سن 35 سالگی ترک می کنند ممکن است عمر خود را تا 8.5 سال افزایش دهند .

علاوه بر این، ترک سیگار در دهه 60 شما ممکن است تا 3.7 سال به عمر شما اضافه کند. در واقع، ترک در دهه 80 شما همچنان ممکن است مزایایی را به همراه داشته باشد.

آفت‌های دهان در بزرگسالان می‌توانند به عوامل متعددی برگردند، از جمله عوامل محیطی و رفتاری مانند سیگار کشیدن. سیگار کشیدن یکی از عوامل اصلی ایجاد آفت‌های دهان در بزرگسالان است. ترکیبات موجود در دود سیگار از قبیل نیکوتین و ترکیبات سایر شیمیایی می‌توانند بافت‌های دهان را تحریک کرده و به عوارضی مانند التهابات لثه، آفت‌های دهانی، و تغییرات در طعم و بوی دهان منجر شوند. برخی از ترکیبات موجود در سیگار همچنین می‌توانند باعث کاهش جریان خون به لثه‌ها شده و فرآیند بهبودی زخم‌ها را کند که این موضوع می‌تواند باعث تشدید و طولانی‌تر شدن آفت‌های دهانی شود. بنابراین، سیگار کشیدن می‌تواند به عنوان یکی از عوامل موثر در ایجاد و تشدید آفت‌های دهان در بزرگسالان محسوب شود و ترک آن می‌تواند بهبود قابل توجهی در وضعیت سلامت دهان و دندان داشته باشد.

3. مصرف الکل خود را تعدیل کنید

مصرف زیاد الکل با بیماری کبد، قلب و پانکراس و همچنین افزایش خطر کلی مرگ زودرس مرتبط است.

با این حال، مصرف متوسط ​​با کاهش احتمال ابتلا به چندین بیماری، و همچنین کاهش 17 تا 18 درصدی خطر مرگ زودرس شما همراه است .

مصرف الکل در بزرگسالان می‌تواند به عنوان یکی از عوامل مهمی در ایجاد مشکلات جدی سلامتی مطرح شود. زردی نوزادان می‌تواند به صورت طبیعی پس از تولد به وجود بیاید، اما در برخی موارد، زردی ممکن است ناشی از مشکلات جدی باشد، از جمله بیماری‌های کبدی. مصرف الکل توسط والدین، به خصوص در دوران بارداری مادر، می‌تواند به شدت مضر برای جنین باشد و ممکن است منجر به اختلالات جدی در کبد و سیستم ایمنی نوزاد شود. زمانی که الکل توسط مادر مصرف می‌شود، می‌تواند به طور مستقیم به جنین منتقل شده و باعث آسیب به سلول‌های کبدی او شود، که این موضوع می‌تواند به زردی نوزاد منجر شود. بنابراین، اجتناب از مصرف الکل در دوران بارداری و همچنین پس از تولد نوزادان از اهمیت بسیاری برخوردار است تا جلوگیری از بروز مشکلات جدی سلامتی نوزادان و کودکان.

4. شادی خود را در اولویت قرار دهید

احساس شادی می تواند طول عمر شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد (52).

در واقع، افراد شادتر در طی یک دوره مطالعه 5 ساله 3.7 درصد کاهش در مرگ زودهنگام داشتند (53 منبع معتبر).

مطالعه ای بر روی 180 راهبه کاتولیک، سطوح شادی خود را در هنگام ورود به صومعه مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و بعداً این سطوح را با طول عمر آنها مقایسه کرد.

کسانی که در 22 سالگی احساس خوشبختی می کردند، 2.5 برابر بیشتر احتمال داشت که شش دهه بعد زنده بمانند (منبع مورد اعتماد 54).

در نهایت، بررسی 35 مطالعه نشان داد که افراد شاد ممکن است تا 18 درصد بیشتر از همتایان کمتر شاد خود زندگی کنند (55 منبع معتبر).

5. با وجدان تر باشید

وظیفه شناسی به توانایی فرد برای خود انضباط، سازماندهی، کارآمد و هدف گرا اشاره دارد.

بر اساس داده‌های مطالعه‌ای که ۱۵۰۰ پسر و دختر را تا سنین پیری دنبال کرد، کودکانی که پیگیر، منظم و منظم در نظر گرفته می‌شدند ۱۱ درصد بیشتر از همتایان کمتر وظیفه‌شناس خود زندگی می‌کردند (۷۶ منبع معتبر، ۷۷ منبع معتبر).

افراد با وجدان همچنین ممکن است فشار خون پایین‌تری داشته باشند و شرایط روانی کمتری داشته باشند و همچنین خطر ابتلا به دیابت و مشکلات قلبی یا مفصلی کمتری داشته باشند (منبع معتبر 78).

این ممکن است تا حدی به این دلیل باشد که افراد با وجدان کمتر احتمال دارد که خطرات خطرناکی را متحمل شوند یا به استرس واکنش منفی نشان دهند – و بیشتر احتمال دارد که زندگی حرفه ای موفقی داشته باشند یا در مورد سلامت خود مسئول باشند (79 منبع معتبر، 80 منبع معتبر، 81).

وظیفه شناسی را می توان در هر مرحله از زندگی از طریق مراحل کوچکی مانند مرتب کردن میز، پایبندی به برنامه کاری یا به موقع بودن توسعه داد.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *