زبان چرب زبان
سبک زندگی

راهکارهای افزایش کارایی و خنک‌کنندگی پنکه در فصل گرما

استفاده از پنکه

پنکه‌ها یکی از ساده‌ترین سیستم‌های گرمایشی هستند که به عنوان خنک کننده هوای اتاق از آنها می‌توان استفاده کرد. پنکه‌ها در انواع سقفی یا رومیزی و پایه‌دار در بازار موجود هستند. بهترین نوع پنکه‌ها برای تبدیل هوای گرم به سرد، پنکه سقفی است. کافی است تا چرخش پره‌های پنکه را برخلاف عقربه‌های ساعت کنید. این کار باعث شده تا به مانند یک خنک کننده هوای اتاق عمل کرده و دمایی مطلوب در اتاق شما ایجاد کند.

گاهی اوقات با اینکه ما از پنکه در خانه استفاده می‌کنیم اما نه تنها هوا خنک نمی‌شود، بلکه گرم‌تر نیز می‌شود. در این شرایط برای تبدیل باد گرم پنکه به باد خنک باید به این مسئله فکر کنیم که جای پنکه را در جای درست قرار داده‌ایم یا خیر؟
پنکه را باید در مسیر جریان ورودی هوا از یک پنجره و خروجی هوا از پنجره دیگر قرار دهیم. اگر این کار را انجام ندهیم، تبدیل هوای گرم به سرد پنکه اتفاق نمی‌افتد و باز هم پنکه باد سرد تولید نمی‌کند.
مورد دیگر که برای تبدیل باد گرم پنکه به باد خنک، باید رعایت کنیم، تمیز و سالم نگه داشتن پنکه است. اگر با تدابیر انجام شده باز هم تبدیل باد گرم پنکه به باد خنک انجام نشد می‌توانیم از ترفند یخ و پنکه استفاده کنیم. یخ‌ها را در یک کاسه می‌ریزیم و روبروی باد پنکه قرار می‌دهیم. این کار باعث می شود تا نسیمی خنک ایجاد شود.
روش دیگر قرار دادن چندین بطری کوچک آب یخ زده در قسمت پشتی پنکه است. این روش نیز در تبدیل باد گرم پنکه به باد خنک بسیار موثر است. در نهایت اگر با هیچ کدام از ترفندهای گفته شده باد پنکه سرد نشد، از تعمیرکاران ماهر آچارباز برای حل این مشکل کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *