زبان چرب زبان
موفقیت

روش‌های موفقیت در زندگی: از مثبت‌اندیشی تا ارزش اضافه کردن

موفقیت در زندگی

موفقیت تصادفی نیست که به صورت اتفاقی برای شما یا فرد دیگری اتفاق بیفتد. بسیاری از بزرگان عوامل مختلفی را برای رسیدن به موفقیت در زندگی را مؤثر می‌دانند. 3 عاملی که در ادامه خواهید خواند مهم ترین روش موفقیت در زندگی هستند. اگر به دنبال فرمولی برای رسیدن به موفقیت هستید، این موارد را با هم جمع بزنید، به نتیجه می‌رسید.

1. مثبت اندیش باشید

دقت کردید افرادی که معمولاً اخمو، عبوس و ناراحت هستند، اکثر اوقات تک و تنها هستند و اصولاً مردم از این جور آدم ها خوششان نمی‌آید؟ فکر می‌کنم از نظر شما هم همین طور باشد. اما افرادی که دائماً از موفقیت و اتفاقات خوب و البته انرژی های مثبت صحبت می‌کنند، محبوب ترین افراد هستند.

در واقع مثبت اندیشی به ما کمک می‌کند که همیشه حتی در بدترین شرایط هم از زندگی خود راضی باشیم، انرژی و انگیزه از وجودمان فوران کند، بعد از هر شکستی دوباره برای رسیدن به موفقیت برخیزیم و کلی اتفاقات خوب و مثبت دیگر برایمان رخ دهد.

پس وقتی این همه اتفاق خوب و درجه یک با مثبت اندیشی برای ما می‌افتد، مسلماً می‌تواند جز یکی از عوامل مهم سبقت گرفتن از دیگران قرار بگیرد.

2. شکرگزاری را فراموش نکنید

نعمت های پروردگار یکتا به قدری فراوان هستند که بسیاری از افراد آن ها را به اقیانوسی بی کران تشبیه می‌کنند. بله واقعاً هم همین طور است. اقیانوس بی انتهایی است که ما تصمیم می‌گیریم از آن چگونه استفاده کنیم؛ می‌توانیم دقیقاً مثل ضرب المثل “شکر نعمت، نعمتت افزون کند” عمل کنیم و با شکرگزاری های خود به نوعی هم انرژی خودمان را به شکل بی‌نظیری افزایش دهیم، و هم در حد کوچکی از الطاف بسیار زیاد پروردگارمون تشکر کنیم. یا می‌توانیم مصداق بارز “کفر، نعمت از کفت بیرون کند” عمل کنیم تا تمام لحظات خوب و اتفاقات خوبی را که داریم از بین ببریم.

3. به دیگران ارزش اضافه کنید

سومین عامل مهم موفقیت در زندگی، ارزش اضافه کردن به دیگران است. یعنی تا می‌توانید در هر جایی که هستید و هر کاری که انجام می‌دهید دیگران را با کارهای کوچک خوشحال کنید. حالا این کارهای کوچک می‌تواند یاد دادن یک نکته به دیگران باشد،کمک کردن در انجام کارها باشد و یا حتی در حد خوشحال کردن یک بچه با یک شکلات باشد!

به شما پیشنهاد می‌کنم حتماً این نکته را جدی بگیرید و به دیگران ارزش اضافه کنید، چون مطمئناً می‌تواند اتفاقات بسیار خوبی را برای شما در آینده رقم بزند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *